COLLECTANTEN

Amnesty International is als liefdadigheidsinstelling volstrekt onafhankelijk en onpartijdig. De organisatie is niet gebonden aan enige regering, politieke ideologie, religie of economisch belang en neemt voor onderzoek, lobby en actie geen geld aan van overheden. Het wordt voornamelijk gefinancierd door giften van leden & donateurs en door inkomsten uit de landelijke collecteweek. De Collecteweek is daarom enorm belangrijk voor Amnesty.

In Groningen zijn rond de 750 collectanten die elk jaar, in één week, langs de deuren gaan om geld op te halen voor vrijheid en mensenrechten. Groningen is onderverdeeld in enkele gebieden en elk gebied heeft een coördinator met soms ook wijkhoofden die de collectanten van materiaal voorzien. Ondanks de enorme hoeveelheid collectanten is nog steeds niet geheel Groningen bedekt. Wil je ons ondersteunen met collecteren voor een paar uurtjes? Of wil je een gebied coördineren in Groningen? Meld je dan hier aan.

Amnesty International Groningen Collectanten

Foto: Amnesty-collecte